Vasarā strādāju pēc pasūtījuma - rakstiet vegus at vegus lv vai zvaniet 29188723, ja vēlaties kādu semināru.

Vegus virtuvi iespējams noīrēt saviem pasākumiem vai savu produktu ražošanai.

Lai Jums jauka vasara, ceļojumi, atvaļinājumi, atpūta, sauļošanās!

Pieteikties

Kā mēs izmisīgi gribējām pirkt

Nerakstītu, ja domātu, ka vienkārši nepaveicās ar pārdevēju vai veikalu. Rakstu, jo "neveikšanās" ir tik hroniska, ka es citādāku situāciju nemaz neatceros piedzīvojusi Latvijas sadzīves tehnikas (un daudzu citu preču) veikalos visā savā iepirkšanās vēsturē.

Šodien ar māsu pabijām 3 veikalos, parunājām ar 5 pārdevējiem. Secinājums: vienīgais cilvēks, kurš prot apkalpot pircējus, ir apsargs preču izsniegšanas noliktavā (noliktavā, nevis veikalā!).
Morāle pārdevējiem: kamēr jūs nepratīsiet tāpat kā jūsu apsargs, tikmēr ikkatrs pirkums ir tikai pircēju izmisīgas un nepārvaramas vēlmes pirkt, nevis jūsu spējas pārdot rezultāts.

Jo apsargs nesūta mūs no otrā stāva uz pirmo, no informācijas galdiņa uz blakuszāli, no pārdevēja pie nodaļas vadītāja. Tikai uzmetis aci spuldzītei, ko māsa izvilka no kabatas, viņš momentā pateica, ka šajā veikalā tādas netirgo - esot tikai ergonomiskās un pavisam lielās, bet šīs visticamāk mēs atradīsim celtniecības preču veikalos.

Jo apsargs prot ne tikai iezubrītas "sarunas" frāzes (kā jums palīdzēt, nu tad ja vajadzēs palīdzību jautājiet utt.), bet ieklausījās, saprata joku, prata atjokot un tūdaļ uzsākt dzīvu, īstu sarunu, kurā uzzināja, ko mēs gribējām pirkt, kāpēc, izvilināja no mums vismaz 3 ierosinājumus veikala darbības uzlabošanai, padalījās savā pieredzē ar plītīm.

Jo apsargs zināja, ka un kā jāuzdod jautājumi. Apsargs arī precīzi zināja, ka tad, kad pircējs meklē plīti, viņam neinteresē ne jauda, ne centimetri, ne dizains, ne cena, ne arī kādi citi tehniskie parametri (diemžēl pārdevēji nav lietas kursā pat par to, ka plītīm ir dažāda jauda...apsargs gan zināja vismaz pāris būtiskas atšķirības starp dažādu cenu plītīm...). Pircējam interesē, ko viņš par norādīto cenu dabūs no lietošanas viedokļa.- kā plīts ceps un vārīs, kā stāvēs, cik ilgi kalpos, ko darīs, ja nospiedīšu to vai šo podziņu, kā piestāvēs tam, kas jau pašlaik virtuvē ir, ar ko plīts par 150 Ls atšķiras no plīts par 500 Ls (un nevajag mūs uzskatīt par galīgi stulbām - mīļie pārdevēji, šīs plītis neatšķiras tikai ar dizainu! Man pietika 10 minūtes paskatīties uz divām plītīm, kuras redzu pirmo reizi dzīvē, (ar 20 Ls atšķirību cenā), lai es saprastu, ka vienai ir taimeris un atslēga, kamēr otrai nav, un vienai ir tikai parasti riņķi, kamēr otrai lielākais riņķis ir vairākizmēru - var ieslēgt tikai vidiņu, var uztaisīt lielāku, vai arī pilno izmēru. Nerunāsim jau par to, cik ļoti dažādu fīču ziņā atšķirtos lētā plīts no 3x dārgākās.).
Apsargs to saprot - lai arī viņš strādā par apsargu, nevis pārdevēju. Es veikalā nestrādāju un tajā esošo preci nepazīstu - bet pat es spēju īsā laikā aptvert dažu labu atšķirību funkcijās. Kāpēc pārdevēji, kas veikalā strādā un kuru darbs ir pārzināt preci un palīdzēt pircējam izvēlēties piemērotāko (vai vismaz pacensties pārdot dārgāko), domā, ka plītis atšķiras tikai ar dizainu un izmēru?

Tāpēc mēs pārdevējus aizsūtījām pēc mērlentes - vismaz mērīt viņi prot, tad lai dara to, ko prot.
Un aizgājām no veikala tikai ar plīti, kuru nopirkām tikai un vienīgi pateicoties savai apķērībai (izprotot atšķirību starp dažādām piedāvājumā esošajām). Un atstājām pārdevējus laimīgā neziņā par to, ka patiesībā mēs bijām sakrājušas naudu un pilnā gatavībā iegādāties arī mikseri, mikroviļņu krāsni, un, ja kāds pamanītos izmantot mūsu šopinga noskaņojumu, tad arī kafijas automātu un ledusskapi. Mums bija nauda. Nebija pārdevēju.


Citi raksti


Pievienot komentāru